woensdag 10 december 2008

Boom

Zaterdag ga ik 'm kopen. Het moet een mooie zijn. Een grote ook. En het liefst eentje met kluit.
Zaterdag ga ik 'm kopen. Mijn allereerste, echte heuse kerstboom.

Ik heb al jaren kerstbomen hoor. Vroeger stond er eentje op mijn bureautje. Een miniboom, met twaalf lichtjes en een stel miniballen. 't Was net niet echt, maar toch een begin.

Twee jaar geleden had ik een boom die er op begon te lijken. Meter hoog, bol buikje en heuse versiering. Wel vijftig lampjes, mediumgrote ballen en engeltjes van vilt hingen erin. Vorig jaar verhuisde ik met Kerst. Een boom kwam dus niet erg goed uit.

Maar nu heb ik dus een echt huis. En daar hoort nu weleens een echte boom bij. Een mooie. En een grote. En het liefst eentje met kluit. Ik hoop eigenlijk dat 'ie tot aan het plafond komt. Of dat er een stuk af moet. In ieder geval moeten er minstens honderd lampjes in, en grote ballen in rood en goud en heel veel vilten kerstengeltjes en nog veel meer mooie, heuse versiering. Die ik dan na kerst in een doos kan stoppen en op de vliering kan zetten. Want een vliering, die heb ik nu ook. En misschien neem ik ook wel een kerststal.

Zaterdag ga ik hem kopen. Mijn allereerste grote mensen kerstboom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten